Přednáší | Příspěvek a anotace |
---|---|
Mgr. et Mgr. Jakub Švec, Mgr. Petra Veselá |
|
Mgr. Barbora Poláčková, Roman Moulis, Dis. | Interaktivní workshop zaměřený na předcházení a řešení krizových situací. Podíváme se, co to vlastně krize je a jaký má průběh. Zvědomíme si vlastní strategie zvládání náročných životních situací a na kazuistikách si ukážeme možnosti, jak řešit již vzniklou krizi a kam se obrátit, pokud člověk potřebuje pomoc. |
Anne-Francoise Joseph, Mgr. Hana Kusáková | Lektoři preventivních programů na Ledovci seznámí účastníky s tím, jak program „Blázníš? No a!" vznikl, jak nabízené semináře pro studenty a pedagogy probíhají, jaký je jejich obsah a jak jsou provázané s dalšími službami Ledovce. Součástí příspěvku je ukázka vybraných technik, které v rámci seminářů používají. Na program "Blázníš? No a!" navazuje i Divnej seminář, který v závěru představí kolegové ze ZČU a IK.
|
Mgr. Denisa Holá, Mgr. Viktor Heumann | Transgender. Téma, které v dnešní době již není tabu. Otevřená diskuze přispívá k porozumění, respektu a podpoře trans* dětí, mladistvých i dospělých. Hledání vlastní identity je z hlediska vývojové psychologie typické pro období dospívání. Potlačení vlastní identity z důvodu obavy z reakce okolí má velký vliv na duševní zdraví a kvalitu života jedince. LGBTQ osoby však stále narážejí na stereotypy a generalizaci, která obvykle vychází ze strachu z neznámého a coming out jim znesnadňuje. Škola může zajistit bezpečné prostředí a empatii, kterou dítě a mladiství ve svém okolí nenachází. |
Mgr. Eva Vojáčková, Johana Vtípilová | Jak může učitel*ka s mladšími žáky dobře zpracovat téma emocí a zvládání stresu? V rámci workshopu vás seznámíme s unikátními britskými metodikami, které jsou využívány na školách v ČR i celém světě se skvělými výsledky. Opakovaně se ukazuje výrazný profit dětí v oblasti duševního zdraví: Děti lépe prospívají ve škole, mají lepší pocit ze sebe samých i svého okolí, změny zaznamenali i rodiče, děti si více váží přátel, jsou rozvážnější, pozornější, upřímnější a empatičtější. Pozitivní změny popisují i učitelé, v jejich třídách se snižuje napětí a míra konfliktů, zároveň sami učitelé díky programu svým žákům lépe rozumí a chápou je. Metodiky využívají interaktivní a hravé způsoby práce – čtení příběhu, komunitní kruh, hraní rolí, diskuse, výtvarné techniky, pracovní listy... Některé z nich si společně vyzkoušíme. Dozvíte se, jak s metodikami pracovat, pro koho jsou vhodné a kde a jak je získat.
|
Mgr. Pavlína Němečková, DiS. | Příspěvek vás ve stručnosti seznámí s nejčastějšími projevy úzkostných obtíží ve školním prostředí u žáků 2. stupně ZŠ a studentů SŠ/ SOU a to jak mohou narušovat žákův/ studentův školní výkon a projev. Zároveň bude představeno několik příkladů dobré praxe, jak přistupovat k nastavení podpůrných opatření u dětí, které mají úzkostné obtíže různého charakteru a intenzity. |
Bc. Hana Dadučová, DiS. | Příspěvek se bude zaměřovat na práci se Systémem evidence preventivních aktivit (SEPA) z různých pohledů. Bc. Dadučová představí systém na krajské úrovni, jaké výhody přinášejí informace ze SEPY pro využití k cílené podpoře prevence v Plzeňském kraji. Mgr. Hanusová představí využití SEPY pro oblastní metodiky prevence a jakým způsobem lze využít údaje o realizovaných preventivních aktivitách na škole a potřebách školních metodiků prevence. Mgr. Janouškovcová uvede příklad dobré praxe práce se systémem a konkrétní využití na základní škole, jak může školní metodik využít SEPU i pro administrativu a podklady pro další instituce, v čem spočívají výhody vykazovaní aktivit v tomto systému. Stejně tak Mgr. Votřel představí využití evidence, tentokrát z pohledu střední školy. |
Iva Černá, Anna Matějovská | Přijďte si na vlastní kůži zažít inovativní zážitkové školní hry DOBRONAUTI, které učí děti na základních školách, jak dobře a samostatně zvládat vrstevnické konflikty, svou vlastní agresi a jinakost sebe i druhých. Workshopem vás provedou Iva Černá a Anna Matějovské, metodičky z organizace DOBRONAUTI. |
Bc. Denisa Kuncová, Mgr. Veronika Šimková | V rámci workshopu si účastníci vyzkouší konkrétní způsoby práce, o které se opírají preventivní programy: PROGRAM PRO PODPORU BEZPEČNÉHO KLIMATU a PROGRAM PRO TŘÍDNÍ UČITELE. Dozvíte se, co přesně programy obsahují a především proniknete do interaktivního způsobu práce s dynamickou skupinou - školní třídou. |
Anotace příspěvků na 3. konference primární prevence pro Vás bude brzy v dispozici.